Lediga jobb som Ordersamordnare m.fl. i Skara

Se lediga jobb som Ordersamordnare m.fl. i Skara. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Skara som finns hos arbetsgivaren.

Skara Frys AB söker orderadministratör (sommarjobb)

Ansök    Mar 21    Skara Frys AB    Orderadministratör
Skara Frys är ett fryshus med lång erfarenhet av lagringstjänster gällande frysta och kylda livsmedel. Vi söker en orderadministratör för arbete med -Hantera kundernas in- och utgående order -Transportbokningar -Planering -Övrigt förekomna arbetsuppgifter på avdelningen Vi söker dig som är arbetsvillig, serviceinriktad och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Som person är du lösningsfokuserad, självgående och ansvarstagande. Du är mån om att hålla ... Visa mer
Skara Frys är ett fryshus med lång erfarenhet av lagringstjänster gällande frysta och kylda livsmedel. Vi söker en orderadministratör för arbete med
-Hantera kundernas in- och utgående order
-Transportbokningar
-Planering
-Övrigt förekomna arbetsuppgifter på avdelningen
Vi söker dig som är arbetsvillig, serviceinriktad och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Som person är du lösningsfokuserad, självgående och ansvarstagande. Du är mån om att hålla en hög kvalité i ditt arbete och trivs med att arbeta självständigt. Du har en positiv inställning och bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen.
Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav
Tjänsten är ett sommarjobb under veckorna 25-32 med möjlighet till start tidigare.


Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut. Visa mindre

Administratör till EcoLink åkeri i Skara

Är du en noggrann och strukturerad person som trivs med administrativa arbetsuppgifter? Vill du arbeta i en stabil bransch och vara en del av ett växande åkeri? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker en administratör till vårt åkeri i Skara, där du kommer att spela en viktig roll i den dagliga verksamheten. EcoLink är ett åkeri med cirka 35 anställda, och i takt med att vi utökar vår fordonsflotta behöver vi förstärka vårt team med en administratör som... Visa mer
Är du en noggrann och strukturerad person som trivs med administrativa arbetsuppgifter? Vill du arbeta i en stabil bransch och vara en del av ett växande åkeri? Då kan detta vara jobbet för dig!
Vi söker en administratör till vårt åkeri i Skara, där du kommer att spela en viktig roll i den dagliga verksamheten. EcoLink är ett åkeri med cirka 35 anställda, och i takt med att vi utökar vår fordonsflotta behöver vi förstärka vårt team med en administratör som kan hantera och utveckla vår faktureringsprocess.
Dina arbetsuppgifter:
Registrera och stansa in arbetsordrar för fakturering.
Successivt ta över ansvaret för hela faktureringsprocessen.
Hantera övriga administrativa uppgifter kopplade till transport och logistik.
Kommunikation med kunder och samarbetspartners vid behov.
Stötta kollegor med administrativa ärenden för att säkerställa en smidig drift.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av administration, gärna inom transport, logistik eller ekonomi.
Har god datorvana och lätt för att lära dig nya system.
Är noggrann, strukturerad och har ett sinne för siffror.
God kunskap i Svenska språket.
Trivs i en roll där du får ta ansvar och utveckla rutiner.
Är en lagspelare som gillar att arbeta i en dynamisk miljö.

Vi erbjuder:
En trygg anställning i ett växande företag.
En varierande roll med möjlighet att utvecklas inom administration och ekonomi.
En arbetsplats där vi värdesätter samarbete och en god arbetsmiljö.
Arbetstid dagtid, måndag till fredag.

Låter detta som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi intervjuar löpande, men sista ansökningsdag är 16 feb.
Har du frågor om tjänsten kontakta vänligen VD Pontus Sahlgren +46 76 311 27 91 [email protected]


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Supply Chain Campaign Administrator

Ansök    Nov 16    Jula AB    Orderadministratör
På Supply Chain -avdelningen ansvarar vi för att ha en effektiv och kvalitativ logistikprocess för Jula. Målsättningen är att skapa en logistikprocess med hög kvalitet för varuflöde från leverantör till varuhus på Julas samtliga marknader. I avdelningens ansvar ligger även att säkerställa ett väl fungerande samarbete med övriga centrala funktioner och säljbolag, samt en väl fungerande relation till Julas leverantörer. Vi behöver förstärka upp vårt team och... Visa mer
På Supply Chain -avdelningen ansvarar vi för att ha en effektiv och kvalitativ logistikprocess för Jula. Målsättningen är att skapa en logistikprocess med hög kvalitet för varuflöde från leverantör till varuhus på Julas samtliga marknader. I avdelningens ansvar ligger även att säkerställa ett väl fungerande samarbete med övriga centrala funktioner och säljbolag, samt en väl fungerande relation till Julas leverantörer. Vi behöver förstärka upp vårt team och söker därför en Campaign Administrator till Supply Chain.

Det här gör man som Supply Chain Campaign Administrator
Dina huvudsakliga uppgifter är att koordinera Julas kampanjer internt på Supply Chain och administrera dessa, både i vårt varuförsörjningssystem Relex och i kampanjunderlag samt göra logistikkontroller. Du kommer tillhöra en liten grupp som arbetar mycket tillsammans och har fokus på ständigt förbättringsarbete.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har gymnasial utbildning. Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och/eller utbildning inom logistik är meriterande. Vidare behärskar du svenska och engelska väl, både i tal och skrift, samt har grundläggande Excelkunskaper. Erfarenhet inom Julas kampanjprocess är meriterande.

Det här är du som person
Som person är du prestigelös och lyhörd och trivs i en roll där du har flera interna kontaktytor. Du är initiativrik och har lätt att se vad som behöver prioriteras då du är van att hantera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du har lätt för att knyta kontakter och förstår vikten av en god kommunikation. Du är strukturerad, gillar att jobba självständigt och utför ditt arbete med god kvalitet. För att trivas hos oss är det viktigt att du gillar varierande arbetsuppgifter och är nyfiken och flexibel. Vi tror att du kan bidra med fokus på proaktivt arbete och att hjälpa oss hitta utveckling och förbättringar i våra processer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Bra att veta
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid fram till våren med start efter överenskommelse, placering är på Julas huvudkontor i Skara. Vi  har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Teamleader Eva-Marie Ulinder på telnr: 0511-688 44.Om du tycker att du passar in på beskrivningen ovan tveka då inte att söka direkt då vi kommer hålla intervjuer löpande.

Så här söker du
Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan" Visa mindre

Skara Frys AB söker orderadministratör

Ansök    Okt 4    Skara Frys AB    Orderadministratör
Skara Frys är ett fryshus med lång erfarenhet av lagringstjänster gällande frysta och kylda livsmedel. Vi söker en orderadministratör för arbete med -Hantera kundernas in- och utgående order -Transportbokningar -Planering -Övrigt förekomna arbetsuppgifter på avdelningen -Export och import hantering, meriterande Vi söker dig som är arbetsvillig, serviceinriktad och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Som person är du lösningsfokuserad, självgående ... Visa mer
Skara Frys är ett fryshus med lång erfarenhet av lagringstjänster gällande frysta och kylda livsmedel. Vi söker en orderadministratör för arbete med
-Hantera kundernas in- och utgående order
-Transportbokningar
-Planering
-Övrigt förekomna arbetsuppgifter på avdelningen
-Export och import hantering, meriterande
Vi söker dig som är arbetsvillig, serviceinriktad och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Som person är du lösningsfokuserad, självgående och ansvarstagande. Du är mån om att hålla en hög kvalité i ditt arbete och trivs med att arbeta självständigt. Du har en positiv inställning och bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen.
Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav
Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning tillämpas


Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut. Visa mindre

Skara Frys AB söker orderadministratör

Ansök    Feb 8    Skara Frys AB    Orderadministratör
Skara Frys är ett fryshus med lång erfarenhet av lagringstjänster gällande frysta och kylda livsmedel. Vi söker en orderadministratör för arbete med -Hantera kundernas in- och utgående order -Transportbokningar -Planering -Övrigt förekomna arbetsuppgifter på avdelningen Vi söker dig som är arbetsvillig, serviceinriktad och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Som person är du lösningsfokuserad, självgående och ansvarstagande. Du är mån om att hålla ... Visa mer
Skara Frys är ett fryshus med lång erfarenhet av lagringstjänster gällande frysta och kylda livsmedel. Vi söker en orderadministratör för arbete med
-Hantera kundernas in- och utgående order
-Transportbokningar
-Planering
-Övrigt förekomna arbetsuppgifter på avdelningen
Vi söker dig som är arbetsvillig, serviceinriktad och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Som person är du lösningsfokuserad, självgående och ansvarstagande. Du är mån om att hålla en hög kvalité i ditt arbete och trivs med att arbeta självständigt. Du har en positiv inställning och bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen.
Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav
Tjänsten är ett vikariat med start omgående till mitten/slutet av augusti.


Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut. Visa mindre

Supply Chain Planner Outbound

Ansök    Maj 9    Jula AB    Orderplanerare
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där vi arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning för hela Julas sortiment och kampanjer. Det här gör man som Supply Chain Planner Outbound Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla ... Visa mer
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där vi arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning för hela Julas sortiment och kampanjer.

Det här gör man som Supply Chain Planner Outbound
Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla våra varuhus i Sverige, Norge Polen och Finland. Det innebär dels operativt arbete så som granskning av dagliga plockförslag, analyser för att upprätthålla servicegradsmål men även att lyfta blicken och arbeta både strategiskt och proaktivt. I det dagliga arbetet har du kontakt med varuhusen, Centrallagret, Inköpsavdelningens affärsteam samt Sales Support. I rollen ligger också ett ansvar att tillsammans med övriga i Supply Chain underhålla och förbättra styrparametrar i vårt varuförsörjningssystem Relex. Du arbetar i ett team med en teamleader och flera planners med hög ambitionsnivå och stort försäljningsfokus.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som är utbildad inom logistik eller har motsvarande kompetens inhämtad på andra sätt. Du har några års arbetslivserfarenhet inom logistik.
För att trivas i rollen som Outbound Planner ska du vara stresstålig och ha ett naturligt sinne för prioriteringar. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i Excel. Du är inte rädd för att visa framfötterna och trivs med att ta initiativ och vara drivande i förbättringsprojekt. Du har lätt för att knyta kontakter och förstår vikten av en god kommunikation. Goda kunskaper i svenska och engelska är därför av stor betydelse. Det är meriterande om du har en god produktkännedom av Julas breda sortiment.

Det här är du som person
Som person är du ödmjuk och lyhörd och gillar att ha flera kontaktytor. För att trivas i rollen tror vi därför att du besitter en viss pondus samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du är initiativrik och har lätt att se vad som behöver prioriteras då du är van att hantera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du tycker om att arbeta proaktivt och hitta förbättringar. Genom ett strukturerat arbetssätt utför du ditt arbete med god kvalitet och utefter största kundnytta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning som startar med 6 mån provanställning. Placering är på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Tveka inte att söka om detta är något för dig, vi håller intervjuer löpande och ser gärna att vi kan tillsätta denna roll så snart som möjligt.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jimmy Ingvarsson, Supply Chain Teamleader Outbound, på: [email protected] du tycker att du passar in på beskrivningen ovan tveka då inte att söka direkt då vi kommer att hålla intervjuer löpande. Sista ansökningsdag är 5 juni. Visa mindre

Supply Chain Planner Outbound

Ansök    Sep 6    Jula AB    Orderplanerare
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där vi arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning för hela Julas sortiment och kampanjer. Det här gör man som Supply Chain Planner Outbound Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla ... Visa mer
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där vi arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning för hela Julas sortiment och kampanjer.

Det här gör man som Supply Chain Planner Outbound
Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla våra varuhus i Sverige, Norge Polen och Finland. Det innebär dels operativt arbete så som granskning av dagliga plockförslag, analyser för att upprätthålla mål för servicegrad men även att lyfta blicken och arbeta både strategiskt och proaktivt. I det dagliga arbetet har du kontakt med varuhusen, Centrallagret, Inköpsavdelningens affärsteam samt Sales Support. I rollen ligger också ett ansvar att tillsammans med övriga i Supply Chain underhålla och förbättra styrparametrar i vårt varuförsörjningssystem Relex. Du arbetar i ett team med en teamleader och flera planners med hög ambitionsnivå och stort försäljningsfokus.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som är utbildad inom logistik eller har motsvarande kompetens inhämtad på andra sätt. Du har några års arbetslivserfarenhet inom logistik.
För att trivas i rollen som Outbound Planner ska du vara stresstålig och ha ett naturligt sinne för prioriteringar. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i Excel. Du är inte rädd för att visa framfötterna och trivs med att ta initiativ och vara drivande i förbättringsprojekt. Du har lätt för att knyta kontakter och förstår vikten av en god kommunikation. Goda kunskaper i svenska och engelska är därför av stor betydelse. Det är meriterande om du har en god produktkännedom av Julas breda sortiment.

Det här är du som person
Som person är du ödmjuk och lyhörd och gillar att ha flera kontaktytor. För att trivas i rollen tror vi därför att du besitter en viss pondus samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du är initiativrik och har lätt att se vad som behöver prioriteras då du är van att hantera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du tycker om att arbeta proaktivt och hitta förbättringar. Genom ett strukturerat arbetssätt utför du ditt arbete med god kvalitet och utefter största kundnytta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Bra att veta
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Placering är på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jimmy Ingvarsson, Supply Chain Teamleader Outbound, på: [email protected] du tycker att du passar in på beskrivningen ovan tveka då inte att söka direkt då vi kommer att hålla intervjuer löpande. Sista ansökningsdag är 18 September.

Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan" Visa mindre

Supply Chain Planner Outbound - vikariat

Ansök    Mar 24    Jula AB    Orderplanerare
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där vi arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning för hela Julas sortiment och kampanjer. Det här gör man som Supply Chain Planner Outbound Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla ... Visa mer
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där vi arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning för hela Julas sortiment och kampanjer.

Det här gör man som Supply Chain Planner Outbound
Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla våra varuhus i Sverige, Norge och Polen. Det innebär dels operativt arbete så som granskning av dagliga plockförslag, analyser för att upprätthålla servicegradsmålet men även lyfta blicken och arbeta både strategiskt och proaktivt. I det dagliga arbetet har du kontakt med varuhusen, Centrallagret, Inköpsavdelningens affärsteam samt Sales Support. I rollen ligger också ett ansvar att tillsammans med övriga i Supply Chain att underhålla och förbättra styrparametrar i vårt varuförsörjningssystem Relex. Du arbetar i ett team med en teamleader och flera planners med hög ambitionsnivå och stort försäljningsfokus.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som är utbildad inom logistik eller har motsvarande kompetens inhämtad på andra sätt. Du har några års arbetslivserfarenhet inom logistik.
För att trivas i rollen som Outbound Planner ska du vara stresstålig och ha ett naturligt sinne för prioriteringar. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i Excel. Du är inte rädd för att visa framfötterna och trivs med att ta initiativ och vara drivande i förbättringsprojekt. Du har lätt för att knyta kontakter och förstår vikten av en god kommunikation. Goda kunskaper i svenska och engelska är därför av stor betydelse. Det är meriterande om du har en god produktkännedom av Julas breda sortiment.

Det här är du som person
Som person är du ödmjuk och lyhörd och gillar att ha flera kontaktytor. För att trivas i rollen tror vi därför att du besitter en viss pondus samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du är initiativrik och har lätt att se vad som behöver prioriteras då du är van att hantera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du tycker om att arbeta proaktivt och hitta förbättringar. Genom ett strukturerat arbetssätt utför du ditt arbete med god kvalitet och utefter största kundnytta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Bra att veta
En av våra medarbetare kommer att vara föräldraledig och vi söker därför en vikarie för ca ett år med start innan sommaren. Placering är på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jimmy Ingvarsson,  Supply Chain Teamleader Outbound, på: [email protected] du tycker att du passar in på beskrivningen ovan tveka då inte att söka direkt då vi kommer att hålla intervjuer löpande. Sista ansökningsdag är 10 april. Visa mindre

Koordinator

Ansök    Mar 3    Kellfri AB    Orderadministratör
Är du vår nästa kollega ? Vi söker en strukturerad och ordningsam koordinator, som brinner för kundservice och administrativt arbete. Vad erbjuder vi dig? Hos oss kommer du till ett härligt gäng som drivs av att underlätta för människor som driver verksamhet på landsbygden. Vi söker nu en social och strukturerad person som kommer ha en viktig roll i den dagliga kontakten med våra kunder, speditörer och kollegor. Tjänstebeskrivning Som koordinator ligger d... Visa mer
Är du vår nästa kollega ? Vi söker en strukturerad och ordningsam koordinator, som brinner för kundservice och administrativt arbete.
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss kommer du till ett härligt gäng som drivs av att underlätta för människor som driver verksamhet på landsbygden. Vi söker nu en social och strukturerad person som kommer ha en viktig roll i den dagliga kontakten med våra kunder, speditörer och kollegor.
Tjänstebeskrivning
Som koordinator ligger det stort fokus på att upprätthålla goda relationer med de dagliga kontakterna samt att ständigt ha som mål att ge kunden bästa möjliga service.
Arbetsuppgifter
• Ha daglig kontakt med kunder, speditörer och kollegor
• Arbeta med orderläggning och leveransbesked
• Boka frakter både inom och utanför Sverige
• Arbeta med retur- och reklamationsärenden
• Arbeta med register- och systemvård
• Vara behjälplig med ekonomisysslor, t ex fakturascanning och fakturakontering
• Arbeta med administrativa sysslor, t ex beställningar, hantera post och info-mejl mm
Om dig
• Du är lyhörd, flexibel och noggrann
• Du gillar att arbeta i ett högt tempo och är orädd inför att hantera alla tänkbara kundfrågor
• Du är serviceinriktad, kommunikativ och prioriterar ett gott bemötande
Meriterande
• Vi sätter extra värde på personlig lämplighet och förmåga att samarbeta
• Du har ett genuint intresse för människor och förmåga att knyta kontakter på alla nivåer både internt och externt
• Du talar och skriver svenska flytande och hanterar engelska väl i tal och skrift
• Du ska ha god datorvana och behärskar Excel väl

Placeringsort: Skara
Typ av tjänst: Heltid, tills vidare med 6 månaders provanställning

Vid frågor om tjänsten kontakta Jenny Jakobsson, på: [email protected], 0511-242 94.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Ansökningar inkomna efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Sista ansökningsdag 2022-03-31. Tillträde omgående. Visa mindre

Supply Chain- semestervikariat

Ansök    Mar 18    Jula AB    Orderplanerare
På Supply Chain ansvarar vi för att ha en effektiv och kvalitativ logistikprocess på Jula. Målsättningen är att skapa en tids- och resurseffektiv logistikprocess med hög kvalitet för varuflöde från leverantör till varuhus på Julas samtliga marknader. I avdelningens ansvar ligger även att säkerställa ett väl fungerande samarbete i delflödet och i gränssnitten mot övriga centrala funktioner och säljbolag, samt en väl fungerande relation till Julas leverantör... Visa mer
På Supply Chain ansvarar vi för att ha en effektiv och kvalitativ logistikprocess på Jula. Målsättningen är att skapa en tids- och resurseffektiv logistikprocess med hög kvalitet för varuflöde från leverantör till varuhus på Julas samtliga marknader. I avdelningens ansvar ligger även att säkerställa ett väl fungerande samarbete i delflödet och i gränssnitten mot övriga centrala funktioner och säljbolag, samt en väl fungerande relation till Julas leverantörer. Vi söker vikariat till följande avdelningar:
Inbound
Dina huvudsakliga uppgifter är att granska och registrera orderbekräftelser samt lägga order. Även kontakt med leverantörer vid avvikelser
Development
Dina huvudsakliga uppgifter är att koordinera planerade kampanjer internt på Supply chain samt administrera dessa i vårt varuförsörjningssystem. Dessutom kommer du att hantera eventuella avvikelser från vår godsmottagning samt göra logistikkontroller gällande förpackningar, förpackningsenheter samt ordermultiplar.
Campaign administrator
Dina huvudsakliga uppgifter är att administrera kampanjunderlag samt prislistor i vårt affärssystem. 
Outbound
Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla våra varuhus i Sverige, Norge och Polen. Det innebär operativt arbete så som granskning av dagliga plockförslag till varuhus etc. I det dagliga arbetet har du kontakt med varuhusen, centrallagret, inköpsavdelningens affärsteam samt sales support. 
Uppge i din ansökan om vilken avdelning som du söker till.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Du har gymnasial utbildning. Erfarenhet och/eller utbildning inom logistik är meriterande. Vidare behärskar du svenska och engelska väl, både i tal och skrift, samt har grundläggande Excelkunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Det här är du som person
Du har god initiativförmåga, är stresstålig och ser lätt vad som behöver prioriteras. Genom ett strukturerat och ordningsamt arbetssätt utför du ditt arbete med god kvalitet. 

Bra att veta
Tjänsterna är vikariat på heltid inom perioden v. 24 - v.34. med placering på Julas huvudkontor i Skara och du ingår i en arbetsgrupp.
Om du tycker att du passar in på beskrivningen ovan tveka då inte att söka direkt då vi kommer hålla intervjuer löpande.
Sista ansökningsdag för tjänsten är den 3 april. Visa mindre

Skara Frys AB söker sommarvikarie som Orderadministratör

Ansök    Mar 4    Skara Frys AB    Orderadministratör
Som Orderadministratör är arbetsuppgifterna allt från att administrera inkomna order till att planera för utleveranser. Gå gärna in på vår hemsida www.skarafrys.se för att läsa om vårt företag. Vi söker dig som är engagerad, noggrann ansvarstagande. Vi tror att du är strukturerad och har tidigare vana av att arbeta i något affärssystem. Du skall behärska svenska och engelska i tal och skrift. Du är mån om att hålla en hög kvalité i ditt arbete och trivs me... Visa mer
Som Orderadministratör är arbetsuppgifterna allt från att administrera inkomna order till att planera för utleveranser.
Gå gärna in på vår hemsida www.skarafrys.se för att läsa om vårt företag. Vi söker dig som är engagerad, noggrann ansvarstagande. Vi tror att du är strukturerad och har tidigare vana av att arbeta i något affärssystem. Du skall behärska svenska och engelska i tal och skrift. Du är mån om att hålla en hög kvalité i ditt arbete och trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du fungerar bra i team. Du har en positiv inställning och bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Visa mindre

Supply Chain Planner Inbound - vikariat

Ansök    Mar 1    Jula AB    Orderplanerare
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där man arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning på hela Julas sortiment och kampanjer. Det här gör man som Supply Chain Planner Inbound Som Inbound planner är du insatt i och uppdaterad med Julas affärsplan samt den egna gruppens och logistikavdelningens nyckeltal och mål. Dit... Visa mer
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där man arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning på hela Julas sortiment och kampanjer.
Det här gör man som Supply Chain Planner Inbound
Som Inbound planner är du insatt i och uppdaterad med Julas affärsplan samt den egna gruppens och logistikavdelningens nyckeltal och mål. Ditt ansvar är att säkerställa en effektiv distibution genom hela varuförsörjningskedjan från leverantör till centrallagret , vilket bl.a. innebär orderläggning, leveransbevakning, hantering av leveransavvikelser, kontakt med leverantörer och andra funktioner vid avvikelser och handlingsplanering. I rollen ligger också ett ansvar för underhåll av styrparametrar i prognosverktyget som ligger till grund för det dagliga arbetet för att granska prognoser och skapa inköpsorder.
Det här är din bakgrund
Du behärskar engelska väl i tal och skrift. Du har en god datavana och kan hantera Office-paketet väl. Om du har arbetat i Movex, Relex eller annat prognoshanteringssystem tidgare är det ett plus. 
Det här är du som person
För att trivas i rollen behöver du vara ansvarstagande, stresstålig och noggrann. Vi värderar att du har ett stort engagemang, är positiv och strukturerad. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Bra att veta
Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med våren 2023 med placering på Julas huvudkontor i Skara.
Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. 
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-03-13
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Mikael Hallner. Visa mindre

Concept Coordinator

Ansök    Sep 15    Jula AB    Orderadministratör
Jula AB är idag ett av Sveriges framgångsrikaste retailföretag med en omsättning på ca 9 miljarder i 112 st varuhus och E-handel. Jula har en stadig expansionstakt och öppnar 5 till 10 varhus per år. I Julas Concept avdelning har Concept coordinator har en viktig roll. Då vår nuvarande Concept Coordinatar ska vara föräldraledig söker vi en ny driven person som kan fortsätta att säkerställa och utveckla sättet vi arbetar med upphandling, prognoser, etableri... Visa mer
Jula AB är idag ett av Sveriges framgångsrikaste retailföretag med en omsättning på ca 9 miljarder i 112 st varuhus och E-handel. Jula har en stadig expansionstakt och öppnar 5 till 10 varhus per år. I Julas Concept avdelning har Concept coordinator har en viktig roll. Då vår nuvarande Concept Coordinatar ska vara föräldraledig söker vi en ny driven person som kan fortsätta att säkerställa och utveckla sättet vi arbetar med upphandling, prognoser, etableringsprojekt beställningar och generella utskick av konceptuella artiklar såsom varuhusinredning, skyltar mm.
Det här gör man som Concept coordinator
Som Concept coordinater ansvar du för att säkerställa att vi arbetar på ett kvalitativt sätt med våra konceptuella artiklar både internt och mot våra leverantörer och varuhus. 
Kvalitetssäkra våra leverantörer gällande prisnivå, kvalitet och leverans
Upprätthålla våra artikellistor för konceptuella artiklar med rätt information, snitt och efterbeställning
Ansvara för att lägga prognoser för kommande etableringsprojekt mot våra leverantörer
Ha ett ansvar för den totala beställningen av konceptuellartiklar till ett etableringsprojekt. Beställningstidplan, leveransplan och leveransbevakning
Genomföra upphandling av nya artiklar inom avtal
Säkra att vi har rätt produktinformation tex pris, artikelnummer, ritningar, mått från våra leverantörer.
Drivande i arbetet kring begagnad inredning.
Concept coordiantor rollen är en del av konceptutvecklings avdelningen och arbetar tätt med våra konceptutvecklare i vårt utvecklingsarbete.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har en tidigare erfarenhet av orderhantering och leverantörskontrakt. Du har en mycket god förmåga att hantera det stora informationsflödet som planering innebär, har god datorvana och har vana av att arbeta med planeringsverktyg som tex Excel.
Du hanterar en bred flora av artiklar och måste ha viss förmåga att sätta dig in i dess funktioner. Flytande svenska och engelska både tal och skrift är ett krav.
Det här är du som person
Du tycker om ansvar, är engagerad, initiativrik, strukturerad, drivande och van att leverera resultat. Du kan arbeta både självständigt och i grupp samt är van vid högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Långsiktighet blandat med flexibilitet.
Bra att veta
Tjänsten är ett vikariat på heltid i 12 månader med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Vid frågor om tjänsten kontakta Mimmi Hjelmberg 076-635 48 28.
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpnade. Sista ansökningsdag för tjänsten är den2021-10-01. Visa mindre

Administratör producentbetalningar till HKScan i Skara

Ansök    Dec 23    Manpower AB    Orderadministratör
Gillar du att arbeta med många kontakter både internt och externt samt har en administrativ ådra? Då kanske du är precis den vi söker! Nu söker vi en administratör producentbetalningar till HKScan i Skara! Vad innebär tjänsten som Administratör producentbetalningar? I rollen som administratör producentbetalningar är huvudsyftet att förse våra producenter (dvs. jordbrukarna) med service samt att vara ett administrativt stöd till djurinköpare inom olika om... Visa mer
Gillar du att arbeta med många kontakter både internt och externt samt har en administrativ ådra? Då kanske du är precis den vi söker! Nu söker vi en administratör producentbetalningar till HKScan i Skara!

Vad innebär tjänsten som Administratör producentbetalningar?
I rollen som administratör producentbetalningar är huvudsyftet att förse våra producenter (dvs. jordbrukarna) med service samt att vara ett administrativt stöd till djurinköpare inom olika områden. Arbetet innebär att skapa självfakturor och att hantera betalningar till våra slakt- och djurleverantörer, vilket görs veckovis. Det ingår även schemalagd tid där du arbetar i vårt callcenter och besvarar frågor från våra producenter.



Du kommer bland annat att:

* Hantera producentbetalningsprocessen
* Tillhandahålla internettjänster och andra självbetjäningsverktyg till producenterna
* Ha kontakt med våra produktionsanläggningar och producenter
* Korrespondens med olika nationella myndigheter
* Bistå kreditteamet i kontakt med producenterna

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placeringsort är i Skara.

Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ och är duktig på att administrera. Det är viktigt att du har ett intresse och förståelse för förvaltning av datasystem och databaser. Då arbetet innebär många kontaktytor är du social och har lätt för att kommunicera med olika människor. Du är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift. Vi ser gärna att du är självständig samtidigt som det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga med övriga i teamet.

Vi söker dig som:

* Har utbildning inom företagsekonomi, administration eller liknande erfarenhet
* Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
* Behärskar både svenska och engelska, i tal och skrift
* Är duktig på att hantera olika datasystem

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar HKScan med Jefferson Wells och du kommer att bli anställd hos HKScan. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Sahlberg på telefonnummer: 0500-381437 eller via e-post: [email protected].

Vi arbetar löpande med urvalet, se därför till att skicka in din ansökan så fort som möjligt då tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, sista ansökningsdag är dock 2022-01-20

Vi ser fram emot din ansökan!

Om HKScan
För oss får bara det bästa hamna på gaffeln. Det betyder att vi strävar efter att erbjuda välsmakande produkter med hög kvalitet som framställts på ett hållbart och ansvarsfullt sätt i enlighet med vårt nordiska arv. Som en del av vår familj med över 7 000 medarbetare från skilda bakgrunder kan du vara med och omsätta den här visionen till verklighet med hjälp av vår strategi Inspire, Lead, Care, Delivery. Vi tror att karriärmöjligheter, yrkesmässig utveckling, innovation och samarbete är sådant som skapar ett gott och dynamiskt arbetsklimat. Vi går i bräschen genom att se till att vår verksamhet har en positiv inverkan på samhället och miljön. Eftersom vår värdekedja sträcker sig från gård till gaffel kan vi erbjuda en stor yrkesmässig bredd, från etiska djurinköp till innovativ marknadsföring. Med fokus på våra medarbetares karriärutveckling, deras säkerhet och hälsa ger vi dig utmaningen att se till att bara det bästa hamnar på gaffeln. Visa mindre

Supply Chain Planner, Inbound

Ansök    Aug 12    Jula AB    Orderplanerare
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där vi arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Vi hanterar prognoser och orderläggning på hela Julas sortiment och kampanjer. Det här gör man som Supply Chain Planner, Inbound Som Inbound planner är du insatt i och uppdaterad med Julas affärsplan samt den egna gruppens och logistikavdelningens nyckeltal och mål. Di... Visa mer
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där vi arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Vi hanterar prognoser och orderläggning på hela Julas sortiment och kampanjer.


Det här gör man som Supply Chain Planner, Inbound
Som Inbound planner är du insatt i och uppdaterad med Julas affärsplan samt den egna gruppens och logistikavdelningens nyckeltal och mål. Ditt ansvar är att säkerställa en effektiv distribution genom hela varuförsörjningskedjan från leverantör till centrallagret, vilket bl.a. innebär orderläggning, leveransbevakning, hantering av leveransavvikelser, kontakt med leverantörer och andra funktioner vid avvikelser och handlingsplanering. I rollen har du även ett ansvar för underhåll av styrparametrar i prognosverktyget Relex som ligger till grund för det dagliga arbetet med att granska prognoser och skapa inköpsorder


Det här är din bakgrund
Du behärskar engelska väl i tal och skrift. Du har en god datavana och kan hantera Office-paketet väl. Erfarenhet av affärssystemet Movex är det ett plus men även kunskap i Relex eller annat prognoshanteringssystem.


Det här är du som person
För att trivas i rollen behöver du vara ansvarstagande, stresstålig och noggrann. Vi värderar att du har ett stort engagemang, är positiv och strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.


Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Placering på Julas huvudkontor i Skara, med utrymme för visst arbete på distans. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän
Sista ansökningsdag för tjänsten är 3 september 2021.

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Mikael Hallner. Visa mindre

Supply Chain - Semestervikariat

Ansök    Feb 24    Jula AB    Orderplanerare
På Supply Chain ansvarar vi för att ha en effektiv och kvalitativ logistikprocess på Jula. Målsättningen är att skapa en tids- och resurseffektiv logistikprocess med hög kvalitet för varuflöde från leverantör till varuhus på Julas samtliga marknader. I avdelningens ansvar ligger även att säkerställa ett väl fungerande samarbete i delflödet och i gränssnitten mot övriga centrala funktioner och säljbolag, samt en väl fungerande relation till Julas leverantör... Visa mer
På Supply Chain ansvarar vi för att ha en effektiv och kvalitativ logistikprocess på Jula. Målsättningen är att skapa en tids- och resurseffektiv logistikprocess med hög kvalitet för varuflöde från leverantör till varuhus på Julas samtliga marknader. I avdelningens ansvar ligger även att säkerställa ett väl fungerande samarbete i delflödet och i gränssnitten mot övriga centrala funktioner och säljbolag, samt en väl fungerande relation till Julas leverantörer.
Vi söker vikariat till följande avdelningar: 
Inbound v. 24 - v. 33
Dina huvudsakliga uppgifter är att granska och registrera orderbekräftelser samt lägga order. Även kontakt med leverantörer vid avvikelser. 
Development v. 24 - v. 33
Dina huvudsakliga uppgifter är att koordinera planerade kampanjer internt på Supply chain samt administrera dessa i vårt varuförsörjningssystem. Dessutom kommer du att hantera eventuella avvikelser från vår godsmottagning samt göra logistikkontroller gällande förpackningar, förpackningsenheter samt ordermultiplar.
Campaign administrator v. 24 - v. 33 
Dina huvudsakliga uppgifter är att administrera kampanjunderlag samt prislistor i vårt affärssystem.
Outbound v. 24 - v. 33
Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla våra varuhus i Sverige, Norge och Polen. Det innebär dels operativt arbete så som granskning av dagliga plockförslag. I det dagliga arbetet har du kontakt med varuhusen, Centrallager, Inköpsavdelningens affärsteam samt Sales Support.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter 
Du har gymnasial utbildning. Erfarenhet och/eller utbildning inom logistik är meriterande. Vidare behärskar du svenska och engelska väl, både i tal och skrift, samt har grundläggande Excelkunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Det här är du som person
Du har god initiativförmåga, är stresstålig och ser lätt vad som behöver prioriteras. Genom ett strukturerat och ordningsamt arbetssätt utför du ditt arbete med god kvalitet.
Bra att veta 
Tjänsterna är vikariat på heltid under perioden 2020 06 08 – 2020 08 14 med placering på Julas huvudkontor i Skara och du ingår i en arbetsgrupp. Om du tycker att du passar in på beskrivningen ovan tveka då inte att söka direkt då vi kommer hålla intervjuer löpande.
Vid frågor om tjänsterna vänligen kontakta:
Inbound:Mikael Hallner, Teamleader Inbound - [email protected], 0511-68886
Development: Emma Helldin, Developer - [email protected], 0511-68817
Campaign admin:Karl-Oskar Eriksson, Campaign Manager - [email protected], 0511-68833
Outbound: Markus Törnberg, Teamleader Outbound - [email protected], 0511-68890
Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Sista ansökningsdag är den 15 mars, 2020. Visa mindre

Supply Chain Planner Inbound - vikariat

Ansök    Jan 21    Jula AB    Orderplanerare
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där man arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning på hela Julas sortiment och kampanjer. Det här gör man som Supply Chain Planner Inbound Som Inbound planner är du insatt i och uppdaterad med Julas affärsplan samt den egna gruppens och logistikavdelningens nyckeltal och mål. Dit... Visa mer
Supply Chain är en del av Julas logistikavdelning där man arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning på hela Julas sortiment och kampanjer.
Det här gör man som Supply Chain Planner Inbound
Som Inbound planner är du insatt i och uppdaterad med Julas affärsplan samt den egna gruppens och logistikavdelningens nyckeltal och mål. Ditt ansvar är att säkerställa en effektiv distibution genom hela varuförsörjningskedjan från leverantör till centrallagret enligt flödesschemat gällande orderhantering för supply chain, vilket bl.a. innebär orderläggning, leveransbevakning, hantering av leveransavvikelser, kontakt med leverantörer och andra funktioner vid avvikelser och handlingsplanering. I rollen ligger också ett ansvar för underhåll av styrparametrar i prognosverktyget som ligger till grund för det dagliga arbetet för att granska prognoser och skapa inköpsorder.
Det här är din bakgrund
Du behärskar engelska väl i tal och skrift. Du har en god datavana och kan hantera Office-paketet väl. Om du har arbetat i Movex, Relex eller annat prognoshanteringssystem tidgare är det ett plus. 
Det här är du som person
För att trivas i rollen behöver du vara ansvarstagande, stresstålig och noggrann. Vi värderar att du har ett stort engagemang, är positiv och strukturerad. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Bra att veta
Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med 2021-08-31 med placering på Julas huvudkontor i Skara.
Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. 
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-01-28
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Mikael Hallner. Visa mindre

Skara Frys AB söker Orderadministratör som är ett mammavikariat

Ansök    Apr 4    Skara Frys AB    Orderadministratör
Som Orderadministratör är arbetsuppgifterna allt från att administrera inkomna order och till att planera för utleveranser. Vi söker dig som är engagerad, noggrann ansvarstagande. Vi tror att du är strukturerad och har tidigare vana av att arbeta i något affärssystem. Du skall behärska svenska och engelska i tal och skrift. Du är mån om att hålla en hög kvalité i ditt arbete och trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du fungerar bra i team. Du ... Visa mer
Som Orderadministratör är arbetsuppgifterna allt från att administrera inkomna order och till att planera för utleveranser.

Vi söker dig som är engagerad, noggrann ansvarstagande. Vi tror att du är strukturerad och har tidigare vana av att arbeta i något affärssystem. Du skall behärska svenska och engelska i tal och skrift. Du är mån om att hålla en hög kvalité i ditt arbete och trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du fungerar bra i team. Du har en positiv inställning och bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Gå gärna in på vår hemsida www.skarafrys.se för att läsa om vårt företag.

Kontakta Eva Johansson 0511-240 35 om du har några frågor om anställningen. Visa mindre

Säljande administratör

Ansök    Feb 14    Slöjd-Detaljer AB    Orderadministratör
Slöjd-Detaljer är ett företag med försäljning i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Försäljningen sker via webbshop och katalog samt i våra butiker i Skara, Stockholm, Malmö och Göteborg. Kunderna består av skolor och övrig kommunal och statlig verksamhet, företag, föreningar och konsumenter. Slöjd-Detaljer startade 1960 som ett rent postorderföretag med försäljning till offentlig sektorn men har med året utvecklas med såväl nya kunder som nya försäljning... Visa mer
Slöjd-Detaljer är ett företag med försäljning i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Försäljningen sker via webbshop och katalog samt i våra butiker i Skara, Stockholm, Malmö och Göteborg. Kunderna består av skolor och övrig kommunal och statlig verksamhet, företag, föreningar och konsumenter. Slöjd-Detaljer startade 1960 som ett rent postorderföretag med försäljning till offentlig sektorn men har med året utvecklas med såväl nya kunder som nya försäljningskanaler.
Huvudkontoret är beläget i Skara och härifrån levereras varor till samtliga länder och butiker. I Skara arbetar ca 35 personer med allt från inköp, försäljning och lager. Vi söker dig som vill arbeta med order och administration inom ett brett område.
Arbetet är mycket självständigt och det kräver därför att du har ett eget driv. Arbetet innefattar allt från att besvara offentliga upphandlingar, kundtjänst, återförsäljaransvar, butiksamordnare m.m. Om det danska språket i tal och skrift är en av dina meriter kan det även innebära översättning från svenska till danska.
Vi tror att du som person har en ödmjuk och stabil framtoning. Du har ett inneboende driv, är ordningsam och strukturerad samt att du har ett positivt förhållningssätt. Vi tror att din bakgrund kan variera inom olika administrativa säljande arbeten, det är dock meriterande om du tidigare arbetat med offentliga upphandlingar och/eller har danska som modersmål. Visa mindre

Supply Chain Planner Outbound

Ansök    Okt 22    Jula AB    Orderplanerare
Det här gör man som Supply Chain Planner Outbound Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla våra varuhus i Sverige, Norge och Polen. Det innebär dels operativt arbete så som granskning av dagliga plockförslag, analyser för att upprätthålla servicegradsmålet men även lyfta blicken och arbeta både strategiskt och proaktivt. I det dagliga arbetet har du kontakt ... Visa mer
Det här gör man som Supply Chain Planner Outbound
Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla våra varuhus i Sverige, Norge och Polen. Det innebär dels operativt arbete så som granskning av dagliga plockförslag, analyser för att upprätthålla servicegradsmålet men även lyfta blicken och arbeta både strategiskt och proaktivt. I det dagliga arbetet har du kontakt med varuhusen, Centrallagret, Inköpsavdelningens affärsteam samt Sales Support. I rollen ligger också ett ansvar att tillsammans med övriga i Supply Chain att underhålla och förbättra styrparametrar i vårt varuförsörjningssystem Relex. Du arbetar i ett team med en teamleader och flera planners med hög ambitionsnivå och stort försäljningsfokus.  
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som är utbildad inom logistik eller har motsvarande kompetens inhämtad på andra sätt. Du har några års arbetslivserfarenhet inom logistik.
För att trivas i rollen som Outbound Planner ska du vara stresstålig och ha ett naturligt sinne för prioriteringar. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i Excel. Du är inte rädd för att visa framfötterna och trivs med att ta initiativ och vara drivande i förbättringsprojekt. Du har lätt för att knyta kontakter och förstår vikten av en god kommunikation. Goda kunskaper i svenska och engelska är därför av stor betydelse. Det är meriterande om du har en god produktkännedom av Julas breda sortiment.
Det här är du som person
Som person är du ödmjuk och lyhörd och trivs i en roll där du har flera kontaktytor. För att trivas i rollen tror vi därför att du besitter en viss pondus samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du är initiativrik och har lätt att se vad som behöver prioriteras då du är van att hantera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du tycker om att arbeta proaktivt och hitta förbättringar. Genom ett strukturerat arbetssätt utför du ditt arbete med god kvalitet och utefter största kundnytta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Bra att veta
Vi söker två tjänster, en tillsvidare och ett vikariat på ett år.
Tjänsterna inleds med 6 månaders provanställning på heltid med placering på Julas huvudkontor i Skara.
Om du tycker att du passar in på beskrivningen ovan tveka då inte att söka direkt då vi kommer att hålla intervjuer löpande.
Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Visa mindre

Supply Chain - Semestervikariat

Ansök    Mar 15    Jula AB    Orderplanerare
På Supply Chain ansvarar vi för att ha en effektiv och kvalitativ logistikprocess på Jula. Målsättningen är att skapa en tids- och resurseffektiv logistikprocess med hög kvalitet för varuflöde från leverantör till varuhus på Julas samtliga marknader. I avdelningens ansvar ligger även att säkerställa ett väl fungerande samarbete i delflödet och i gränssnitten mot övriga centrala funktioner och säljbolag, samt en väl fungerande relation till Julas leverantör... Visa mer
På Supply Chain ansvarar vi för att ha en effektiv och kvalitativ logistikprocess på Jula. Målsättningen är att skapa en tids- och resurseffektiv logistikprocess med hög kvalitet för varuflöde från leverantör till varuhus på Julas samtliga marknader. I avdelningens ansvar ligger även att säkerställa ett väl fungerande samarbete i delflödet och i gränssnitten mot övriga centrala funktioner och säljbolag, samt en väl fungerande relation till Julas leverantörer. 
Vi söker vikariat till följande avdelningar: 
 
Inbound (v.24 – v.33) 
Dina huvudsakliga uppgifter är att granska och registrera orderbekräftelser samt lägga order. Även kontakt med leverantörer vid avvikelser. 
 
Admin (v.24 – v.33) 
Dina huvudsakliga uppgifter är att fakturamatcha och kontakta leverantör i Sverige och Europa vid avvikelser.
 
Outbound (v.24 – v.42) 
Som Outbound Planner är ditt ansvar att säkerställa en så effektiv varuförsörjning som möjligt från vårt centrallager i Skara ut till alla våra varuhus i Sverige, Norge och Polen. Det innebär dels operativt arbete så som granskning av dagliga plockförslag. I det dagliga arbetet har du kontakt med varuhusen, Centrallager, Inköpsavdelningens affärsteam samt Sales Support.  
 
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter 
Du har gymnasial utbildning. Vidare behärskar du svenska och engelska väl, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 
 
Det här är du som person 
Du har god initiativförmåga, är stresstålig och ser lätt vad som behöver prioriteras. Genom ett strukturerat och ordningsamt arbetssätt utför du ditt arbete med god kvalitet.  
 
Bra att veta 
Tjänsterna är vikariat på heltid under perioden 20190610 – 20190816 (Inbound/Admin) resp 20190610 – 20191018 (Outbound) med placering på Julas huvudkontor i Skara och du ingår i en arbetsgrupp. 
Om du tycker att du passar in på beskrivningen ovan tveka då inte att söka direkt då vi kommer hålla intervjuer löpande. 
Sista ansökningsdag för tjänsten är den 5:e april. 
 
Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Visa mindre