Lediga jobb E-commerce Recruit Nordic AB i Skara

Se alla lediga jobb från E-commerce Recruit Nordic AB i Skara. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Skara som finns inom det yrket.

CRM & Loyalty Manager

Om Jula Jula är familjeföretaget med 146 varuhus samt e-handel fördelat på fem länder. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Vi vill att människor ska vilja fixa saker själva och erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser.  Om rollen Som CRM & Loyalty Manager är du en nyckelspelare i vårt kommersiella team med... Visa mer
Om Jula

Jula är familjeföretaget med 146 varuhus samt e-handel fördelat på fem länder. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Vi vill att människor ska vilja fixa saker själva och erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. 

Om rollen
Som CRM & Loyalty Manager är du en nyckelspelare i vårt kommersiella team med ett tydligt uppdrag: att driva försäljning och skapa värde genom effektiva och relevanta kundrelationer. Du ansvarar för att ta tillvara på den enorma potentialen i vår redan starka kundbas – med över 5 miljoner klubbmedlemmar – och utveckla den genom strategiskt och operativt CRM- och lojalitetsarbete. Målsättningen är att kundklubben ska vara en av de viktigaste kommunikationskanalerna för Jula.

Rollen är nyinrättad, vilket innebär att du får möjlighet att både sätta struktur och driva utveckling med fokus på kunddata, segmentering och personaliserad kommunikation i våra befintliga och framtida kanaler. Du leder ett dedikerat team på två personer, CRM Specialist och Loyalty Manager, och samarbetar nära andra delar av organisationen för att skapa enhetliga och försäljningsdrivande initiativ.

Ansvarsområden:
Ansvara för den centrala CRM- och lojalitetsstrategin för att öka tillväxt, kundlojalitet och livstidsvärde
Utveckla och leda kundkommunikationen genom flerkanaliga program som är relevanta, engagerande och som bidrar till ökad försäljning
Utveckla och optimera marketing automation – säkerställa relevant och träffsäker kommunikation
Implementera en tydlig segmenteringsstrategi för att maximera lönsamhet och minska kundbortfall
Driva testning och optimering för kontinuerlig förbättring av CRM-, lojalitets- och automatiserade aktiviteter
Leda utvecklingen och förbättringen av lojalitetsprogram – från idé till genomförande
Utvidga CRM- och lojalitetsstrategin utöver e-post och SMS till ytterligare kommunikationskanaler
Hålla dig uppdaterad om ny teknik, verktyg och system samt effektivisera datainsamling
Analysera och rapportera aktiviteter för att optimera återköp och kundvärde
Inspirera, vägleda och utbilda kollegor och stakeholders för insikter och kunskapsdelning
Leda och utveckla teamet med Loyalty Manager och CRM Specialist med tydliga mål och engagemang

Din bakgrund

Du är en datadriven, affärsorienterad person med ett skarpt öga för kundbeteenden och en stark känsla för hur kommunikation kan driva försäljning. Du har erfarenhet av att arbeta med CRM, lojalitetsprogram och marketing automation – gärna i en detaljhandels- eller omnikanal-miljö Visa mindre

Digital Media Strateg

Jula – det svenska familjeföretaget som nu är en av nordens största kedjor inom DIY. Jula har idag 145 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Polen. Med över 15 000 produkter för hem, trädgård och fritid till låga priser vill vi motivera dig att själv förenkla din vardag och skapa dig ett aktivt och roligt liv. Tillsammans får vi varje människa att vilja fixa saker själv! Om tjänsten Som Digital Media Strateg med teamledaransvar hos Jula kommer du att driv... Visa mer
Jula – det svenska familjeföretaget som nu är en av nordens största kedjor inom DIY. Jula har idag 145 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Polen. Med över 15 000 produkter för hem, trädgård och fritid till låga priser vill vi motivera dig att själv förenkla din vardag och skapa dig ett aktivt och roligt liv. Tillsammans får vi varje människa att vilja fixa saker själv!

Om tjänsten
Som Digital Media Strateg med teamledaransvar hos Jula kommer du att driva digital marknadsstrategi, med fokus på att maximera effekten av paid och organisk marknadsföring. Du kommer stötta ett team av specialister och säkerställer att rätt initiativ genomförs i rätt kanaler för att driva digital tillväxt.

Med ett tydligt analytiskt fokus ansvarar du för att omvandla data till insiktsdrivna beslut, optimera budgetallokering och skapa strategier som stärker Julas närvaro och resultat i digitala kanaler. Du agerar både kravställare och samarbetspartner gentemot externa byråer och interna stakeholders och ser till att teamet har de rätta förutsättningarna för att leverera på affärsmål.

I denna roll kombinerar du strategiskt tänkande, analys och vägledning för att driva igenom strategiska initiativ som är både långsiktiga och resultatorienterade.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter;
Ansvara för att driva det dagliga arbetet för det digitala teamet.
Ta fram och implementera långsiktiga digitala marknadsföringsstrategier i linje med JULA:s affärsmål.
Analysera marknadsdata och kampanjresultat för att optimera budgetallokering och effektivitet.
Hålla dig uppdaterad om digitala trender och verktyg för att säkerställa att Jula ligger i framkant.
Vara en kravställare internt mot Julas interna marknadsteam samt externt mot samarbetspartners och byråer.


Du blir en del av Julas Central Marketing Team och arbetar nära marknadschefer i Sverige, Norge, Finland, Polen och digitala specialister samt externa samarbetspartners.

Din bakgrund
För att lyckas som Digital Media Strateg hos Jula har du en bakgrund inom digital marknadsföring, gärna med erfarenhet av digital försäljning och e-handel. Du är van vid att arbeta både strategiskt och operativt, där du utifrån en marknadsföringsstrategi kan identifiera och genomföra initiativ och aktiviteter som driver försäljning och stärker varumärket. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att ta steget upp i ett teamleadansvar, där du stöttar och coachar specialister inom paid och organic marketing.

Förmågan att analysera data och dra insikter från olika digitala plattformar
God förståelse för digitala plattformar som Google Analytics, SEO, sociala medier och marknadsföringsautomation.
Erfarenhet av att analysera data och omvandla insikter till optimerade kampanjer och kanalval
Mycket god analytisk förståelse inom digital marknadsföring
Förmåga att hantera flera parallella projekt och arbeta strukturerat
Stark kommunikationsförmåga och vana att samarbeta med både interna och externa parter


Erfarenhet från en digital byrå eller en liknande roll, såsom Digital Marketing Manager, är meriterande. Som person är du driven, nyfiken och redo att ta ett större ansvar i en dynamisk och utvecklingsfokuserad miljö.

Jula erbjuder
Jula är ett dynamiskt företag som värdesätter samarbete, ständig utveckling och entreprenörsanda. JULA präglas av öppenhet, kreativitet och en stark gemenskap där varje medarbetare bidrar mot gemensam framgång. Att befinna sig på en ostoppbar resa innebär förändring – och du är välkommen att vara med och påverka den. JULA är på väg från att vara ett svenskt företag med verksamhet utomlands till att bli ett internationellt företag med själ och hjärta i Skara.

Om du blir en av oss, då har vi ett enkelt löfte till dig: Det finns inga gränser för hur långt du kan nå tillsammans med oss.

Placering & Ansökningsprocess
Detta är en heltidstjänst med placering på kontoret i Skara. Rollen kan till viss del utövas på distans från bolagets hub i Göteborg med utgångspunkt att placering är huvudkontoret. Tjänsten startar enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

Rekryteringsprocessen hanteras av E-commerce Recruit, och om du har några frågor om rollen är du välkommen att kontakta Lisa Gunnarsson på [email protected] eller Zophia Karlsson på [email protected].

Vi utvärderar ansökningar löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan tidigt för att bli en del av vår urvalsprocess. Vi ser fram emot att få veta mer om vad du kan bidra med! Visa mindre

Digital Performance Specialist

Jula – det svenska familjeföretaget som nu är en av nordens största kedjor inom DIY. Jula har idag 145 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Polen. Med över 15 000 produkter för hem, trädgård och fritid till låga priser vill vi motivera dig att själv förenkla din vardag och skapa dig ett aktivt och roligt liv. Tillsammans får vi varje människa att vilja fixa saker själv! Om tjänsten Som Digital Performance Specialist arbetar du för att driva relevant och ... Visa mer
Jula – det svenska familjeföretaget som nu är en av nordens största kedjor inom DIY. Jula har idag 145 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Polen. Med över 15 000 produkter för hem, trädgård och fritid till låga priser vill vi motivera dig att själv förenkla din vardag och skapa dig ett aktivt och roligt liv. Tillsammans får vi varje människa att vilja fixa saker själv!

Om tjänsten
Som Digital Performance Specialist arbetar du för att driva relevant och kostnadseffektiv trafik i digitala kanaler med fokus på paid search, paid social och displayannonsering. Rollen har ett tydligt tekniskt och analytiskt fokus där du förväntas ha en god förståelse för feeds management, dataanalys och optimering av annonsflöden. I rollen kommer du arbeta med KPI:er som bl.a. COS, ROAS, CVR, CTR, sessions och customer acquisition, där du tar beslut grundat på djupgående dataanalys och feed-optimering. Du ansvarar för att strukturera, underhålla och optimera flöden för olika kanaler och säkerställa kvalitét.

Du agerar både kravställare, beställare och mottagare gentemot interna och externa stakeholders och har en nyckelroll i samarbetet med utvecklingsteam och externa byråer för att säkerställa hög effektivitet i digitala annonskanaler. Du ingår i Central Marketing team, rapporterar till Central Marketing Manager och arbetar i tätt samarbete med kollegor som Digital Marketing Specialist, Media Strategist, Social Media Specialist, Marketing Planner och teamet inom E-commerce.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter;

Planera, exekvera och optimera digitala marknadsföringskampanjer inom bl.a. paid search, paid social, display
Ta fram relevanta rapporter och KPI´r för att optimera nyckeltal
Genomföra djupgående analyser för effektivisering, optimering och maximering av ROI
Hantering och optimering av produktfeeds för digital marknadsföring via mapping, filtrering och enrichment
Segmentering, A/B-test och målgruppsanalys 
Identifiera, förstå och bearbeta synergier mellan digitala kanaler med fokus på datadrivna insikter
Kravställning och uppföljning mot extern byrå och interna tech-team

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi att du har en god teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta med MarTech-lösningar, där feed-hantering, automatisering och dataintegration varit en central del. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från e-handel eller byråmiljö, och en relevant utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller e-commerce. Din spetskompetens ligger inom SEM och feedbaserad annonsering, där du har erfarenhet av att optimera produktflöden och arbeta med verktyg som Google Merchant Center, Channable eller liknande. Du har en analytisk förmåga och kan sammanfatta insikter och dra strategiska slutsatser för att optimera kampanjer och maximera annonsresultat. Din förståelse för betald annonsering gör att du ser helheten i det digitala ekosystemet och kan skapa effektiva, tekniskt drivna marknadsföringsstrategier.Sammanfattningsvis ser vi att du har;

3+ års erfarenhet av att operativt driva betald marknadsföring inom paid search, paid social, display
God erfarenhet av att ta fram och arbeta mot försäljningsmål
Är van att arbeta trafik-, och säljdrivande och att optimera mot KPI:er som ROAS, Cost of Sales och CLV
Erfarenhet av Excel, GA4, Google Campaign Manager, Looker Studio och/eller andra system och verktyg för analys
Erfarenhet av verktyg såsom Channable eller liknande är starkt meriterande
God känsla och förståelse för visuell kommunikation
Kreativ problemlösare med en prestigelös framtoning
Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Du är driven, självgående och nyfiken som person! Att du är resultatorienterad, ödmjuk och trygg i dig själv och samtidigt analytisk, strukturerad och proaktiv ser vi som en självklarhet. Du blir del av en spännande digitaliseringsresa där du får stor möjlighet att påverka din egen roll och utveckling.

JULA erbjuder
Vi på JULA är ett dynamiskt företag som värdesätter samarbete, ständig utveckling och entreprenörsanda. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet, kreativitet och en stark gemenskap där varje medarbetare bidrar till vår gemensamma framgång.Att befinna sig på en ostoppbar resa innebär förändring – och du är välkommen att vara med och påverka den. Vi är på väg från att vara ett svenskt företag med verksamhet utomlands till att bli ett internationellt företag med själ och hjärta i Skara.

Om du blir en av oss, då har vi ett enkelt löfte till dig: Det finns inga gränser för hur långt du kan nå tillsammans med oss.

Placering & Ansökningsprocess
Detta är en heltidstjänst med placering på kontoret i Skara. Rollen kan till viss del utövas på distans från bolagets hub i Göteborg med utgångspunkt att placering är huvudkontoret. Tjänsten startar enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

Rekryteringsprocessen hanteras av E-commerce Recruit, och om du har några frågor om rollen är du välkommen att kontakta Zophia Karlsson på [email protected].

Vi utvärderar ansökningar löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan tidigt för att bli en del av vår urvalsprocess. Vi ser fram emot att få veta mer om vad du kan bidra med! Visa mindre